zaterdag 27 september 2008

Thailand, het land van de Glimlach, het land van de Vrijen....


Dag lieve lezers!

Vanuit het zonnige Nederland een kleine beschrijving van onze plannen voor de komende 3 weken (als je al van een plan kunt spreken....)

Na een kleine 2 maanden uitgebreide studie van de wereldbol, verhit brainstormen: Andalusie is ook leuk!....en: er moet absoluut een wereldwonder in onze volgende reis voorkomen en:....wanneer is het Ramadan? (voor als we toch naar Jordanie besluiten te gaan) en gedetaileerde prijsvergelijkingen, zijn Roel en ik een kleine maand geleden tot de beslissing gekomen om niet meer verder te zoeken en de weg van het gemak te gaan. Een ticket naar Bangkok is relatief goedkoop, Thailand is min of meer bekend terrein voor ons en we HOUDEN van Zuid Oost Azie!

Dus zo gezegd, zo gedaan. En ik moet je zeggen...het was een opluchting dat eindelijk de kogel door de kerk was gegaan....
Nu nog verzinnen wat we willen zien, maar dat is voor een control-freak als ik geen enkele moeite om dan toch een redelijk gedetaileerde reis aan mijn lieve Roel voor te schotelen. Waarop hij antwoordde: Dat je niet bij een reisbureau gaat solliciteren! (Maar hij meent ook al jaren dat ik geknipt ben voor het vak van politie agent hoor, en dat is dan weer gebaseerd op hoe ik op iedereen vanuit de auto berispend commentaar geef over hoe men de verkeersregels op dat moment hanteert of zou moeten hanteren....)

Ik had verzonnen dat we via Bangkok (waar we uiteraard landen) naar de koningsstad Ayutthaya doorreizen, daar een paar dagen blijven om de ruines van de het oude Ayutthaya koningkrijk te gaan bewonderen, van daar uit met de trein naar het hoge noorden (Chiang Mai) om oerwoud en olifanten en vreemde bergstammen te bekijken, van daaruit weer terug naar Bangkok, om van daar uit na een aantal dagen naar de zuidkust te vertrekken naar de tropische eilanden in de Andaman zee om visjes te spotten met de snorkel. Leek me helemaal geweldig!

Nu ben ik een ruime week geleden tot de ontdekking gekomen (door de lezerijen in mijn prachtige reisboeken) dat het Noord Oosten (Isaan), richting Laos en Cambodja, nog vrijwel ongerept is en zeker het bezoeken waard is Het leuke aan dat stuk van Thailand is dat er bijna geen toeristen naar toe gaan. En daarbij komt dat het een onderdeel is van de zijde route (je weet wel, van Marco Polo) en dat een aantal Khmer tempels nauw in verbinding stonden met de beroemde Angkor Wat in Cambodja....Dus het wordt een iets ander rondje, en helemaal niet tot in de details uitgewerkt, maar het gaat vast allemaal helemaal leuk worden!

Zo...en nu ga ik de laatste benodigdheden aanschaffen, mijn koffertje inpakken en me mentaal voorbereiden op 12 uur vliegen!

Liefs van Sonja en tot in Thailand!!!!!!

5 opmerkingen:

Anoniem zei

leuk hoor! Ik was eerlijk gezegd al in de veronderstelling dat jullie er sinds vorige week al zouden zitten! Veel plezier en wie weet spreken we elkaar ervoor nog even! p.s. ik heb ook sinds een maand een blog: lemacaronartisan.blogspot.com...

groetjes

Herma zei

Nou, ik wens jullie heel veel plezier! En ik twijfel er niet aan dat jullie heel veel leuke en lekkere dingen zullen zien en proeven

liefs Herma

Anoniem zei

hoi lieverds,
veel plezier, geniet van al het moois. En ik ben natuurlijk heel benieuwd naar het geweldige reisverslag.

veel liefs

Anoniem zei

waarom druk ik nou weer op anoniem, ik ben het gewoon hihihi

Bart zei

Prachtige keuze Thailand !!
Andalucia zal voor een volgende keer zijn, hé !